Welkom

Welkom op deze blog. Hier lees je alles over mooie, luxe, creatieve interieurs en materialen.

donderdag 26 juli 2012

Healing environment


Onlangs lag ik bij de tandarts in de stoel. In plaats van te kijken naar een saai systeemplafond
leek het alsof ik door een glazen dakvenster naar buiten keek. Een prachtige blauwe lucht en
een groen bladerdak haalden mijn gedachten weg bij de behandeling. Voor dat ik het wist
was de tandarts al klaar. Benieuwd naar de leverancier van dit product kwam ik terecht bij “Beter door beeld”.


Beter door Beeld Beter brengt met haar verlichte fotoplafondpanelen ruimte, daglicht en natuur van buiten naar binnen; het is net alsof je door een dakraam naar buiten kijkt en de lucht met wolken, een bladerdak of bloesemtakken ziet.

De fotoplafondpanelen zijn o.a. zeer geschikt voor ruimtes waar geen daglicht binnenkomt. Naast een sfeervolle uitstraling heeft het daglicht een positieve invloed op onze gezondheid . Wetenschappelijk onderzoek toont de positieve werking van virtueel daglicht op ons welbevinden, gemoedstoestand, slaapritme en productiviteit aan (healing environment).

De fotografen van Beter door Beeld leveren ook advies en beeldmateriaal in de vorm van (natuur)foto's met als doel een ruimte zo in te richten dat je er prettiger in verblijft (healing environment). De foto’s worden uitgevoerd met de modernste materialen zoals glas, dibond, perspex en behang. Zij werken daarom veel voor ziekenhuizen en zorginstellingen maar hebben ook bedrijven en particulieren als klanten.